درباره ما تماس با ما پارسی العربیه English
سه شنبه | 1403/01/28
اقتصاد مقاومتی ظرفیت ســــــــــازی اســـــــــــت نه محدودیت
تاریخ درج مطلب 1395/12/04
منبع : خانه بیداری اسلامی

همایش ملی اقتصادمقاومتی درروزچهارشنبه 4 اسفند 1395 درسالن همایشهای بین المللی صداوسیما درتهران باحضورشخصیت های ملی ومیهمانانی ازسراسرکشور برگزارشد.اقتصاد مقاومتی ظرفیت ســــــــــازی اســـــــــــت نه محدودیت

دکترموسی نجفی رییس همایش ملی اقتصاد مقاومتی گفت: بر خلاف آنچه که بعضی تصور می کنند اقصاد مقاوتی محدودیت ساز است باید گفت اقتصاد مقاومتی ظرفیت ساز است و اجرای آن ظرفیت های بسیاری را آزاد می کند. 

دکتر موسی نجفی در مراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی اندیشه تحریم در دل نهضت بیداری اسلامی است، افزود: اقتصاد مقاومتی با دو آسیب رو به روست؛ یکی چشم انداز چپ و نگاه سوسیالیستی و دوم چشم انداز لیبرال اما قرائت ما بدون افراط و تفریط و در چشم انداز بیداری اسلامی است و در بعد تاریخی به این مقوله نگاه می کنیم. به باور وی نگاه تاریخی به اقتصاد مقاومتی به این خاطر است که تاریخ اعتدال، عمق و انصاف دارد و باعث می‌شود تا تحلیل مناسبی داشته باشیم.

نجفی با تاکید بر اینکه در تعلق فرهنگی همه مسئولان کشور شکی نیست افزود: درباره تعلق تمدنی ، دو نوع تعلق تمدنی داریم؛ یکی اسلامی و یکی غربی و تعلق فرهنگی در ذیل تعلق تمدنی قرار می‌گیرد. رییس همایش اقتصاد مقاومتی درباره پیوند فرهنگ،  سیاست و اقتصاد ادامه داد:وقتی ما تعلق تمدنی اسلامی را در مقابل تعلق تمدنی غرب قرار دهیم از واژه های توسعه نیافتگی نجات می یابیم و وارد زنجیره ای از مفاهیم تازه ای مانند استعمار و استعمار نو می شویم.

نجفی خاطر نشان کرد برای ورود اندیشه اقتصاد مقاومتی در زندگی روزمره مردم نیازمند فرهنگ سازی و مقدس سازی هستیم که نمونه تاریخی این مهم را در حکم معروف میرزای شیرازی می توان دید. بنا به تاکید وی در اقتصاد مقاومتی طرح درست مساله و شناخت ابعاد مهم است و اقتصاد مقاومتی  بحث آینده کشور ماست.

 

برای ارسال نظرات از فرم پایین استفاده کنید.
مسئولیت نوشته ها به عهده نویسندگان آنهاست و نمایش آنها به معنی تایید نظرات آنها نیست.
نام :

پست الکترونیکی :

نظر شما :
خانه بیداری اسلامی
ویژه ها
اینفوگرافی
نشریات خانه بیداری اسلامی
خانه بیداری اسلامی
کتابخانه
خانه بیداری اسلامی
خانه بیداری اسلامی
سایت های وابسته